20.04.2022
Avallon wychodzi z Ceko. Fundusz sprzedał spółkę jednemu z liderów branży mleczarskiej
Kontakt dla mediów

Joanna Wiśniewska Menedżer ds. marketingu i PR j.wisniewska@avallon.pl

Agencja PR

Hagen PR Wojciech Dziewit wojtek@hagen.pl

Specjalizujący się w wykupach menedżerskich polski fundusz private equity Avallon MBO sprzedał udziały w spółce Ceko. Ich nabycie było jedną z pierwszych na polskim rynku transakcji typu MBI (Manager Buy-in), w której wspólnie z Avallon, wzięli udział członkowie zarządu spółki. W toku współpracy udało się znacząco rozwinąć firmę i umocnić jej potencjał rynkowy w kategorii wysokojakościowych serów żółtych oraz wypracować czołową pozycję wśród krajowych producentów mozzarelli. W tym czasie Ceko postawiło również na wypromowanie nowej, własnej marki – Sery z Goliszewa, bardzo cenionej wśród konsumentów stawiających na produkty wysokiej jakości. Kupującym spółkę jest Polmlek, jeden z liderów branży mleczarskiej w Polsce.

– Kiedy wraz z menedżerami przejmowaliśmy udziały w Ceko, mieliśmy do czynienia z niewielką, rodzinną firmą o płaskiej strukturze zarządzania. Dzięki zmianom wprowadzanym już od pierwszych dni po wejściu do spółki, np. w obszarze controllingu oraz po przeprowadzeniu szczegółowej analizy jej funkcjonowania, udało się zidentyfikować potencjalne kierunki dalszego rozwoju. Dzięki temu spółka postawiła na stworzenie wysokojakościowej marki Sery z Goliszewa, a także wzmocniła dotychczasowe brandy produkowanych już wcześniej serów dojrzewających – Boryna, Jagna i Antek. To dosyć innowacyjna strategia marketingowa wśród krajowych producentów serów, gdzie promowaną marką są zazwyczaj nazwy mleczarni. Dzięki elastycznemu systemowi produkcjispółka rozwinęła również potencjał współpracy kontraktowej – mówi Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.

Dzięki istotnym nakładom na inwestycje spółka znacząco unowocześniła swój park maszynowy. Teraz udziały w Ceko przejmuje grupa Polmlek a Avallon, realizując sprzedaż spółki do inwestora branżowego, wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem jej rozwój.

 Budowanie marki to proces trudny i długofalowy. Nie jest to łatwe tym bardziej w przypadku funduszy private equity, mających często mocno ograniczony horyzont czasowy dla swoich inwestycji. Na szczęście w przypadku Avallonu było inaczej. Cieszymy się, że fundusz nam zaufał i wspólnie z nami zrealizował szereg inwestycji, a ich efekty są dziś dobrze widoczne w kondycji naszej firmy. Udało się nam mocniej osadzić w segmencie detalicznym, dzięki stworzeniu i wypromowaniu marki Sery z Goliszewa. Poszerzyliśmy istotnie naszą całą ofertę produktową o nowoczesne wyroby, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów, takie jak sery plastrowane, sery w kostce o małej gramaturze czy ser Piórko o najniższej na rynku zawartości tłuszczu – mówi Dariusz Zieliński, prezes zarządu Ceko Ponadto, co dla nas niezwykle istotne, Avallon pozostawił Ceko z perspektywą dalszego dynamicznego rozwoju w grupie kapitałowej z silną pozycją na rynku  dodaje.

Firma Ceko powstała w 1990 r. jako prywatne przedsiębiorstwo. W porównaniu do dużych mleczarni Ceko jest zakładem o stosunkowo niewielkiej skali produkcji, co sprawia, że jest w stanie bardzo rzetelnie kontrolować jakość swoich wyrobów. Produkuje dojrzewające sery według tradycyjnych polskich receptur. Spółka stworzyła również serię serów opartą o receptury zaczerpnięte z różnych kuchni świata, takie jak mimmolle, butterkäse, mozzarella, czy ricotta. Jest również jednym z czołowych polskich dostawców serów dla gastronomii. 

Po wyjściu z Ceko w portfelu Avallonu znajduje się 7 spółek, w tym Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, Stangl Technik, świadczący usługi instalacyjne, spółka marketingu bezpośredniego EDC Expert Direct Communication, platforma zakupowa Marketplanet oraz Novo Tech, zajmujący się przetwórstwem polimerów.

Specjalizujący się w wykupach menedżerskich polski fundusz private equity Avallon MBO sprzedał udziały w spółce Ceko. Ich nabycie było jedną z pierwszych na polskim rynku transakcji typu MBI (Manager Buy-in), w której wspólnie z Avallon, wzięli udział członkowie zarządu spółki. W toku współpracy udało się znacząco rozwinąć firmę i umocnić jej potencjał rynkowy w kategorii wysokojakościowych serów żółtych oraz wypracować czołową pozycję wśród krajowych producentów mozzarelli. W tym czasie Ceko postawiło również na wypromowanie nowej, własnej marki – Sery z Goliszewa, bardzo cenionej wśród konsumentów stawiających na produkty wysokiej jakości. Kupującym spółkę jest Polmlek, jeden z liderów branży mleczarskiej w Polsce.

– Kiedy wraz z menedżerami przejmowaliśmy udziały w Ceko, mieliśmy do czynienia z niewielką, rodzinną firmą o płaskiej strukturze zarządzania. Dzięki zmianom wprowadzanym już od pierwszych dni po wejściu do spółki, np. w obszarze controllingu oraz po przeprowadzeniu szczegółowej analizy jej funkcjonowania, udało się zidentyfikować potencjalne kierunki dalszego rozwoju. Dzięki temu spółka postawiła na stworzenie wysokojakościowej marki Sery z Goliszewa, a także wzmocniła dotychczasowe brandy produkowanych już wcześniej serów dojrzewających – Boryna, Jagna i Antek. To dosyć innowacyjna strategia marketingowa wśród krajowych producentów serów, gdzie promowaną marką są zazwyczaj nazwy mleczarni. Dzięki elastycznemu systemowi produkcjispółka rozwinęła również potencjał współpracy kontraktowej – mówi Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.

Dzięki istotnym nakładom na inwestycje spółka znacząco unowocześniła swój park maszynowy. Teraz udziały w Ceko przejmuje grupa Polmlek a Avallon, realizując sprzedaż spółki do inwestora branżowego, wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem jej rozwój.

 Budowanie marki to proces trudny i długofalowy. Nie jest to łatwe tym bardziej w przypadku funduszy private equity, mających często mocno ograniczony horyzont czasowy dla swoich inwestycji. Na szczęście w przypadku Avallonu było inaczej. Cieszymy się, że fundusz nam zaufał i wspólnie z nami zrealizował szereg inwestycji, a ich efekty są dziś dobrze widoczne w kondycji naszej firmy. Udało się nam mocniej osadzić w segmencie detalicznym, dzięki stworzeniu i wypromowaniu marki Sery z Goliszewa. Poszerzyliśmy istotnie naszą całą ofertę produktową o nowoczesne wyroby, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów, takie jak sery plastrowane, sery w kostce o małej gramaturze czy ser Piórko o najniższej na rynku zawartości tłuszczu – mówi Dariusz Zieliński, prezes zarządu Ceko Ponadto, co dla nas niezwykle istotne, Avallon pozostawił Ceko z perspektywą dalszego dynamicznego rozwoju w grupie kapitałowej z silną pozycją na rynku  dodaje.

Firma Ceko powstała w 1990 r. jako prywatne przedsiębiorstwo. W porównaniu do dużych mleczarni Ceko jest zakładem o stosunkowo niewielkiej skali produkcji, co sprawia, że jest w stanie bardzo rzetelnie kontrolować jakość swoich wyrobów. Produkuje dojrzewające sery według tradycyjnych polskich receptur. Spółka stworzyła również serię serów opartą o receptury zaczerpnięte z różnych kuchni świata, takie jak mimmolle, butterkäse, mozzarella, czy ricotta. Jest również jednym z czołowych polskich dostawców serów dla gastronomii. 

Po wyjściu z Ceko w portfelu Avallonu znajduje się 7 spółek, w tym Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, Stangl Technik, świadczący usługi instalacyjne, spółka marketingu bezpośredniego EDC Expert Direct Communication, platforma zakupowa Marketplanet oraz Novo Tech, zajmujący się przetwórstwem polimerów.

Podoba Ci się ta aktualność?
Udostępnij ją!
Zobacz poprzednie aktualności
  • Wesołych Świąt !
    24.12.2016
  • Fundusz Avallon MBO został zwycięzcą Nagrody PSIK, the Polish Private Equity & Venture Capital Association w kategorii Deal of the Year (Exit)!

    Nagrodę w kategorii „Transakcja roku” głosami środowiska PE/VC zrzeszonego w PSIK przyznano spółce z portfela Avallon- Velvet Care.

    19.06.2019
  • I Konferencja – Wykupy Menedżerskie (MBO, MBI, LBO…) w Polsce w roku 2002

    13-14 lutego 2003 roku w siedzibie Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi odbyła się Konferencja poświęcona w całości wykupom menedżerskim.

    13.02.2003
  • II Konferencja – Wykupy Menedżerskie (MBO, LBO…) w Polsce w roku 2003

    Honorowy patronat nad tegoroczną Konferencją objął Marszałek Województwa Łódzkiego Pan Mieczysław Teodorczyk

    11.03.2004
  • III Konferencja – Wykupy Menedżerskie i Transakcje Lewarowane (MBO, LBO…) w Polsce w roku 2004
    9.05.2005
  • Diament miesięcznika Forbes 2010
    12.08.2010